Kategorie

Strona główna

Promocje

Prawo do odstąpienia od umowy.

Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o ochronie praw konsumenta klient, który spełnia definicję konsumenta z wcześniej wymienionej ustawy dysponuje prawem do zwrotu produktu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni.

Formularz odstąpienia od umowy znajduje się tutaj: (POBIERZ)

Koszt zwrotu towaru.

Zgodnie z postanowieniami ustawy klient zwraca zakupiony produkt na swój koszt. Przybliżone koszty zwrotu można określić przy pomocy narzędzia wyceny Poczty Polskiej znajdująego się na stronie:

Listy polecone do 2 kg - http://cennik.poczta-polska.pl/usluga,krajowy_przesylka_polecona.html
Paczka pocztowa do 10 kg - http://cennik.poczta-polska.pl/usluga,krajowy_paczka_pocztowa.html

W przypadku niestandardowych wymiarów lub wagi przesyłki powodujących wykluczenie wysyłki za pomocą Poczty Polskiej uprzejmie prosimy o kontakt w sprawie ustalenia sposobu i kosztu dostawy.

Obowiązujące terminy.

Konsument może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania zamówionego towaru. Datą uznawaną za moment odstąpienia jest moment wysłania oświadczenia o odstąpieniu.

Klient zobowiązuje się do odesłania towaru do siedziby sprzedawcy w terminie możliwie najkrótszym i nie przekraczającym 14 dni od daty odstąpienia.

Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu wszystkich kosztów (w tym kosztu wysyłki) poniesionych przez klienta w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. Zwrot nastąpi za pomocą tego samego sposobu płatności którego użył klient.

Ograniczenia

Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Konsument ponosi odpowiedzialność finansową za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Niektóre produkty dostępne w naszej ofercie wykonywane są na zamówienie według specyfikacji kupującego. Prawo odstąpienia od umowy, w myśl ustawy nie dotyczy tych produktów i nie przysługuje kupującym. Przykład: Niektóre ekrany na zamówienie lub kable głośnikowe cięte na metry z rolki.

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowysprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

11) zawartej w drodze aukcji publicznej;

12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.